Yhdistys

Lämmitysenergia Yhdistys on lämmityslaiteasennuksia tekevien liikkeiden urakoitsijajärjestö, jossa on mukana myös alalla toimivia laitevalmistajia, maahantuojia ja energiantoimittajia sekä LVI-suunnittelijoita. Yhdistys on perustettu vuonna 1956 teknillisenä yhdistyksenä, tarkoituksenaan asennusten laadun parantaminen ja huoltotoiminnan varmistaminen loppuasiakkaille. Näin ollen se takaa varmat ja toimivat lämmitysratkaisut kuluttajille.

Yhdistys toimii myös Tukesin valtuuttamana henkilöarviointilaitoksena ja järjestää öljy- ja kaasualan vastuuhenkilöiden kokeet kaksi kertaa vuodessa.

Lämmitysenergia Yhdistys ry on myös jäsenenä eurooppalaisessa yhteistyöjärjestössä Eurofuelissa, jonka toiminnassa olemme aktiivisesti niin PR ryhmässä, teknisessä komissiossa ja

Eurofuelin hallituksessa edustettuina. Tutustu Eurofuelin toimintaan tarkemmin tästä.

Lämmitysenergia Yhdistys omistaa neuvonta- ja koulutuspalveluja tarjoavan sekä julkaisuja myyvän Suomen Lämmitystieto Oy:n.

Urakoitsijahaku

Yhdistyksestä:

LEY säännöt 2020 (epaper)

LEY säännöt 2020 (pdf)

LEY:n hallituksen jäsenet vuonna 2023

Jaana Ståhlberg, (vp) Oiltek Pekka Kivekäs Oy, Tapio Murtonen, Oilon Oy, Hannu Helminen, Lämpösäätö Oy,  Jari Holopainen, LVI-Holopainen Oy, Marko Lehtonen, Putki- ja poltinpalvelu Lehtonen, Mikko Hummelin, Kaukora Oy, Oiva Hammar, LVI-palvelu Hammar Oy,  Timo Knaapi, Öljy- ja sähkölämpö T&V Knaapi Oy, Petri Nikkanen,Viafin Gas Oy, Jari Kivistö, Termocal Oy, Reijo Ström(pj), Motoplast Oy, Petri Tiainen, Neste Oyj, Arto Niskala, Poltinhuolto Niskala Oy

Lämmitysenergia Yhdistyksen esite

LEY 2056 toiminta ja tavoitteet.pdf

LEY Historiikki: ”Toimintavuosien kertomus 1956

Rekisteriseloste

Vuosikertomukset:

Lämmitysenergia Yhdistyksen vuosikertomus 2022(digipaper)